A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Плосківський ліцей Полянської сільської ради Мукачівського району Закарпатської області
Закарпатської області

План роботи практичного психолога на 2024-2025 н.р.

Дата: 03.09.2024 11:22
Кількість переглядів: 162

ВСТУП

Методична робота на 2024-2025 навчальний рік запланована з урахуванням провідної проблеми ліцею – «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу». Виходячи з вище викладеного, темою роботи психологічної служби на 2024-2025 навчальний рік є «Соціалізація школяра в сучасному освітньому процесі».

Річний план роботи практичного психолога Плосківського ліцею складено на підставі наступних нормативно-правових документів:

  1. Конституція України.
  2. Декларація прав людини.
  3. Конвенція про права дитини.
  4. Закон України «Про освіту».
  5. Закон України «Про загальну середню освіту».
  6. Етичний кодекс психолога, прийнятий на 1-му установчому з'їзді Товариства психологів України 20.12.1990 р. в м. Києві.
  7. Положенням про психологічну службу системи освіти України.
  8. Наказом МОН України від 19.10.2001 №691 Про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти.
  9. Наказом МОН України від 20.01.2001 №330 Про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах.
  10.  Наказом МОН України від 28.12.2006 №864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України».
  11.  Листом МОН України від 24.07.2019 №1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»
  12.  Розпорядженням КМУ від 21 червня 2024 р. № 572-р  «Про затвердження плану заходів на 2024-2026 роки з реалізації Концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року».
  13.  Листом Державної наукової установи Міністерства освіти і науки України «Інститут модернізації змісту освіти» від 08.08.2024 № 21/08-1233  «Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»,

    

І. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

 

Протягом 2023/2024 навчального року практичний психолог здійснював психологічний супровід освітнього процесу за основними напрямками діяльності з учасниками освітнього процесу: діагностика, профілактика, корекція, консультування та просвіта.

Соціально-психологічні дослідження здобувачів освіти були спрямовані на виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, професійному самовизначенні.

Корекційна, просвітницька та профілактична робота із здобувачами освіти була спрямована на розвиток пізнавальної діяльності, формування позитивної мотивації до освітнього процесу, навичок самоконтролю, відповідальної поведінки, згуртування здобувачів освіти у класному колективі,  зниження рівня тривожності, збереження ментального здоров’я.

Робота із здобувачами освіти молодшої вікової ланки була направлена на підготовку особистості до освітнього процесу, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, формуванню готовності до  переходу у середню ланку здобувачів освіти 4 класу, своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості.

Робота з здобувачами освіти середньої  ланки була спрямована на допомогу в адаптаційний період п’ятикласників, усунення виявлених труднощів соціально-психологічного розвитку здобувачів освіти (недостатній рівень навчальних досягнень, порушення поведінки, емоційна нестабільність), міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі, зниження ризиків схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки, допомога в соціалізації здобувачів освіти 9 класу, профорієнтаційна робота.

Робота з педколективом орієнтувалась на оптимізацію емоційних станів, попередження «професійного вигорання», гуманізацію взаємин учасників освітнього процесу, творче подолання конфліктів, консультування із складних проблем в освітньому середовищі серед учасників освітнього процесу, допомогу у проведенні індивідуальної роботи із здобувачами освіти.

У попередньому навчальному році заплановані психологічною службою заходи було виконано  в повному обсязі.

У 2024/2025 навчальному році планується продовження роботи з психосоціального супроводу учасників освітнього процесу, психологічного супроводу обдарованих дітей та дітей з ООП. Проведення індивідуальної та групової роботи з усіма учасниками  освітнього процесу, пов’язаною з формуванням навичок збереження ментального здоров’я  шляхом проведення консультацій,  тренінгових занять, наданням рекомендацій. Проведення просвітницько-профілактичної роботи щодо гармонійного розвитку обдарованих дітей, збереження психологічного й фізичного здоров'я. Проведення індивідуальної та групової роботи щодо адаптації учнів 1 та 5 класів, створення комфортних умов для навчання дітей з ООП.

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАЮЧА ЧАСТИНА

 

Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Основними умовами діяльності ПС є:

1. Охорона психічного здоров’я учнів.

          Завдання:

  • робота по виявленню і створенню соціально-психологічних умов для розвитку особистості;
  • профілактичне психологічне обстеження учнів з метою виявлення співвідношення розвитку психічних функцій віковим нормам;
  • робота з адаптацією учнів 1-5 класів;
  • організація занять для різних вікових груп з розвитку психічних функцій і корекції.

2. Створення умов для формування психологічно і соціально зрілої особистості, спрямованої на розвиток власних здібностей та саморозвиток.

          Завдання:

  • розвиток загальних і спеціальних здібностей учнів;
  • психологічне обстеження учнів, груп, колективів, умов навчання, виховання, розвитку;
  • профорієнтаційна робота;
  • розвиток пізнавальних процесів і формування пізнавальної мотивації;
  • консультування вчителів, учнів, батьків з проблемних питань.

3. Дослідження особистісних змін, які впливають на ефективність освітнього процесу, надання корекційної та розвиваючої допомоги учням.

          Завдання:

  • систематичне і своєчасне вивчення психологічного розвитку особистості, мотивів її поведінки і діяльності;
  • вивчення психологічного клімату в колективах і розробка рекомендації з його покращення.

Система діяльності психологічної служби організовується з урахуванням можливостей і резервів учнів на кожному віковому етапі відповідно:

1-4 класи – початкова школа,

5-9 класи,

10-11 класи.

Зміст роботи ПС в початковій школі полягає у:

  • формуванні стійкого пізнавального інтересу;
  • розвитку пізнавального інтересу та пізнавальних можливостей учнів;
  • робота з учнями, що мають складнощів розвитку емоційної сфери;
  • профілактика дезадаптації учнів під час переходу з початкової школи до середньої ланки з метою виявлення можливої групи ризику дезадаптованих учнів.

Зміст роботи ПС з учнями 5-9 класів:

  • психологічному супроводі профільного навчання учнів;
  • психологічний супровід процесу адаптації п’ятикласників до навчання в старшій ланці ліцею;
  • психологічна профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої  та соціальної компетентності;
  • робота з учнями, що мають проблеми в емоційній сфері.

Зміст роботи ПС з учнями 10-11 класів:

  • психологічній  підтримці професійного самовизначення старшокласників;
  • психологічному супроводі навчально-виховного процесу;
  • просвітницька робота з метою профілактики залучення юнаків до негативних соціальних явищ (насильства, торгівлі людьми);
  • консультативна робота з метою надання допомоги вирішенні проблем минулого, теперішнього, майбутнього.

Зміст роботи з педагогічним колективом:

  • психологічне забезпечення особистісно - орієнтованого навчання учнів;
  • захист психологічного здоров’я вчителів;
  • консультативна робота з метою психологічної підтримки вчителів;

Завдання практичного психолога на 2024-2025 навчальний рік:

  • допомога в складанні надійної психодіагностичної бази, що допоможе в подальшій розробці індивідуального та диференційованого підходів, які стануть загальнополягаючими принципами ліцею;
  • поглиблення психологізації навчально-виховного процесу з метою задоволення потреб особистісно-орієнтованої системи шкільної освіти:
      1. Здійснення соціально-психологічного супроводу та особистісного розвитку учнів:
  • робота з учнями групи ризику та дітьми, що потрапили в складні життєві обставини;
  • проведення роботи з обдарованими дітьми;
  • допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників – діагностика професійних нахилів;
  • робота з учнями з індивідуальною формою навчання та учнями з особливими освітніми потребами.
      1. Допомога педагогам в організації виховної роботи:
  • запобігання конфліктів в учнівських колективах;
  • виявлення дітей та підлітків групи ризику.

3)   У роботі з батьками: надання допомоги при винекненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальної дезадаптації дітей

  • вести консультативну роботу;
  • виступ на батьківських зборах.

ЗМІСТОВНА ЧАСТИНА

У системі діяльності психологічної служби виділяють такі напрямки роботи:

  • діагностичний;
  • корекційно-відновлювальний та розвиваючий;
  • консультативний;
  • просвітницький;
  • профілактичний;
  • зв’язки з громадськістю;
  • організаційно-методичний.
 

 

План роботи практичного психолога

Гецій Діани Михайлівни

На 2024-2025 навчальний рік

І Психодіагностична робота

№ п/п

                 Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

  1.

Вивчення готовності дітей 6-річного віку до навчання у школі.

Вересень

1 клас

 2.

Вивчення процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, які впливають на процес адаптації.

Жовтень

1 клас

 3.

Вивчення загальних зон труднощів у адаптації п’ятикласників;

  • вивчення дітей, що знаходяться в стані дезадаптації;
  • вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, дітей з проблемами у спілкуванні і поведінці.

Жовтень-листопад

5 клас

4.

Діагностика пізнавальних процесів

Жовтень

1-4 класи

 5.

Діагностика обдарованості та здібностей дітей

грудень

Учні 5-11 класів

 6.

Діагностика суїцидальних нахилів

Січень

5-11 класи

 7.

Визначення стану емоційного вигорання серед педагогічного колективу.

 

Лютий

Педагоги

9.

Вивчення професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлень про світ професій та їхні особливості.

Лютий-березень

Учні 9, 11-х класів

 10.

Вивчення особливості протікання психічних процесів у новоприбулих учнів.

Протягом року

1-11 класи

 11.

Вивчення психологічної готовності 4-го класу до переходу в середню ланку.

Березень-Квітень

4 класи

 9.

Діагностичний мінімум з майбутніми першокласниками.

Квітень

Травень

Майбутні першокласни- ки

10.

Вивчення соціально-психологічні причини негативних явищ, які мають місце в школі.

Протягом року

1-11 класи

11.

Дослідження емоційно-вольової сфери.

Протягом року

1-11 класи

12.

Діагностика та оцінювання характерологічних особливостей учнів на вимогу адміністрації та педагогів.

Протягом року

За запитом

13.

Індивідуальна психодіагностична робота з «важкими» учнями опорного навчального закладу та філій, з учнями неблагополучних сімей, що потребують особливої педагогічної уваги (на запит адміністрації та класних керівників)

Протягом року

За запитом

ІІ Консультаційна робота

№ п/п

                  Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

 1.

Профілактика дезадаптації першокласників:

  • групове консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки;
  • бесіда з вчителем про індивідуальні особливості першокласників та їх проблеми;
  • індивідуальні консультації батьків.

 

 

Жовтень

 

 

 

За графіком

 

 

 

За графіком

    

 

Батьки першокласників

 

 

Вчитель 1-го класу

 2.

Групове консультування батьків та вчителів п’ятикласників з питань адаптації до нових умов навчання.

Вересень

Листопад

Батьки

Вчителі

 3.

Консультування вчителя випускного класу початкової школи щодо важливості формування в учнів якостей, необхідних при зміні умов навчання: самостійності, відповідальності, організованості.

Лютий

Вчитель 4-го класу

 4.

Групові консультації учнів 9-11 класів та їх батьків за результатами дослідження професійних інтересів і нахилів учнів.

Березень

Квітень

Учні

Батьки

 5.

Консультування учнів з метою надання рекомендацій як справлятися з можливими стресами під час іспитів та НМТ.

Травень

Учні

 6.

Консультування адміністрації школи з питань покращення психологічного мікроклімату в колективі, усунення деструктивних ознак, вдосконалення управлінської системи на підлеглого, прямий і зворотній зв’язок, мотивація взаємодії.

Протягом року

 

 7.

Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику».

Протягом року

5-10 класи

 8.

Консультації вчителів з питань психологічного клімату в учнівському колективі

Протягом року

Педагоги

 9.

Консультування щодо результатів проведеної діагностики, надання рекомендацій, психологічної підтримки усім учасникам навчально-виховного процесу.

Протягом року

Педагоги

Учні

10.

Консультація з актуальних проблем навчально-виховного процесу.

Протягом року

Педагоги, батьки, учні

11.

«Психологічні зустрічі»- консультування вчителів з професійних проблем.

Протягом року

Вчителі

12.

Консультування щодо особистісних проблем.

Протягом року

Батьки, учні, педагоги

              ІІІ  Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

№ п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

 1.

Корекційно-розвивальна програма «Я-першокласник»

Жовтень

1 клас

 2.

Корекційно-розвивальна програма «Ми п’ятикласники».

Листопад

5 клас

 3.

Корекційно-розвивальна програма «Розвиток емоційно-вольової сфери молодших школярів»

Грудень

2-4 класи

 4.

Розвивальні групові заняття з обдарованими учнями (розвиток творчих здібностей).

Січень

Учні 1-11 класи

 5.

Корекційна програма «Ми вдячні за життя»

Лютий

Учні 5-11 класів

 6.

Профорієнтаційні заняття

Березень

Учні 9,11 класів

 7.

Заняття з елементами тренінгу «Хочу вже у 5 клас»

Квітень

Учні 4 класу

  8.

Корекційно-розвивальні заняття «Формування комунікативних умінь та навичок»

Травень

Учні 9 класу

  9.

Корекційно-розвивальні заняття з розвитку пізнавальних процесів учнів початкової школи

Протягом року

Учні 1-4 класу

10.

Проведення індивідуальних корекційних занять з учнями, які мають проблеми в навчанні та поведінці.

Протягом року

Учні 1-11 класу

           

 

                                               IV  Психологічна просвіта

№ з/п

                         Зміст роботи

   Термін проведення

Де і з ким проводиться

  1.

Провести інформаційні хвилинки в межах всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?»

Протягом року

1-9 класи, батьки, педагоги

  2.

Психолого-педагогічний консиліум: «Психологічна адаптація першокласників до шкільного навчання.»

Жовтень

Вчитель 1-го класу, адміністрація

 3.

Психолого-педагогічний консиліум: «Психологічна адаптація п’ятикласників до шкільного навчання з переходом до середньої ланки.»

Листопад

 

Вчителі предметники,класний керівник, адміністрація

  4.

«Години психолога» за віковою тематикою (окремий план)

Протягом року

1-11 класи

  5.

Надання допомоги батькам в організації самоосвіти.

Протягом року

1-11 класи

  6.

Виступити, провести тренінгові заняття, надати кейси порад педагогамм з питань:

- адаптації учнів;

 

- з проблем формування навиків психічного здоров’я;

 

- формування навичок психологічної стійкості і резільєнтності;

 

- з проблем негативних небезпечних проявів: булінг, профілактика суїцидальних проявів, небезпечні челенджі, інформаційна безпека

 

 

 

вересень-

жовтень

протягом року

 

протягом року

 

протягом року

педагоги

7.

Профорієнтаційна робота

Лютий, березень

Учні 9-х, 11-х класів

8.

Тиждень психології

Квітень

Педагоги, батьки, учні

9.

Виступи на педрадах, проведення психолого-педагогічних питань.

Протягом року

Педагогічний колектив

  10.

Надання методичної допомоги вчителям у підборі психологічної літератури з різних проблем виховання і розвитку дитини.

Протягом року

Педагоги

 

V Профілактична робота

№ пп

Зміст роботи

Термін проведення

З ким проводиться

 

1.

Профілактика шкідливих звичок та формування навичок здорового способу життя

Жовтень, грудень

Учні 5-11 класи

 

2.

Провести заходи в межах акції «16 днів проти насильства» (за окремим планом)

25.11. – 10.12.

Учасники освітнього процесу

 

3.

Провести заходи в межах тематичних днів (за окремими планами):

1)     10 жовтня – Всесвітній день психічного здоров’я

2) 20 березня – Міжнародний день щастя

3) 7 квітня     – Всесвітній день здоров’я

4) 15 травня  – Міжнародний день сім’ї

5) 1 червня   –  Всесвітній день батьків; Міжнародний день захисту дітей

 

 

жовтень

 

березень

 

квітень

 

травень

червень

 

Учасники освітнього процесу

 

 

 

 

 

 

 

4.

Тематичні заходи «СНІД! Не залишаймося байдужими!»

грудень

Учасники освітнього процесу

 

5.

Просвітницько-профілактичні заходи з питань протидії торгівлі людьми

Протягом року

Учні

 

6.

Проведення стабілізаційних тренінгів щодо покращення емоційно-психічного стану педагогів в умовах війни

Протягом року

Педагогічні працівники

 

7.

Профілактика конфліктних ситуацій «учень-учень», «учень-батьки», «учень-вчитель», «учитель_батьки»

 

Протягом

року

Учні, педагогічні працівники

 

8.

Години спілкування, тренінгові заняття та виховні заходи на життєво-важливі теми

Протягом року

Учні 1-11 класів, педколектив

 

 

VI Навчальна діяльність

№ пп

Зміст роботи

Термін проведення

З ким проводиться

1.

Робота в бібліотеці, самоосвіта.

Протягом року

 

2.

Консультації в навчально-методичних і наукових центрах.

Протягом року

 

3.

Участь у навчально-методичних семінарах для психологів.

Протягом року

 

 

VIІ Зв’язки з громадськістю

№ п/п

                  Зміст роботи

Термін проведення

Де і з ким проводиться

 1.

Співпраця з педагогами та психологами навчальних закладів

Протягом року

 

 2.

Відвідування учнів вдома (за необхідністю)

Протягом року

 

 3.

Відвідування батьків за місцем роботи

Протягом року

 

 4.

Взаємодія з органами виконавчої влади та громадським самоврядуванням

 

Протягом року

 

5.

Співпраця з медпрацівниками

Протягом року

 

 

 

 

 

7.

Зустріч з працівниками служби у справах сім'ї, молоді та спорту.

Протягом року

 

8.

Взаємодія з недержавними громадськими організаціями.

Протягом року

 

9.

Співпраця з представниками психологічної служби

Протягом року

 

10.

Співпраця з працівниками з ІРЦ

Протягом року

 

 

VIІІ Організаційно-методична робота

№ п/п

Зміст роботи

1.

Оформлення робочого кабінету до нового навчального року

2.

Складання плану роботи

3.

Участь у роботі настановчого психолого-педагогічного семінару

4.

Участь у регіональних, обласних заходах та заходах відділу освіти

5.

Складання звітів про виконану роботую

6.

Складання соціальних паспортів класів І-ІІІ ступенів навчання

7.

Складання психолого-педагогічних характеристик учнів

8.

Систематизація та поповнення матеріалів з різних тем

9.

Підготовка до проведення розвивальних та корекційних занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних психологічних семінарах.

10.

Консультації у навчально-методичних та наукових центрах (закладах)

11.

Участь у навчально-методичних семінарах (нарадах) психологів.

12.

Оформлення документацій психологічної служби.

13.

Створення матеріалів бази кабінету психолога.

14.

Робота в бібліотеці та самопідготовка

-підготовка до виступів на педрадах, нарадах при деректору;

-підготовка до проведення виховних годин з дітьми;

-навчання в дистанційних курсах.

 

15.

Участь у роботі інтернет-конференцій  різних рівнів з психолого педагогічних питань.

16.

Розробка рекомендацій для батьків та вчителів.

17.

Підготовка психодіагностичного інструментарію.

 

18

Виготовлення наочності, оформлення стендів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора